ښووني او روزني پوهنځی

 

دیدگاه و ماموریت
 

د سرپل د لوړو زده کړو د انستیتیوت د ۱۴۰۲ کال د ښوونې او روزنې پوهنځي تاریخ او راپور

د ښوونې او روزنې پوهنځی په ۱۳۹۱ هجري لمریز کال کې د سرپل د لوړو زده کړو د انستیتیوت په چوکاټ کې د دوو څانګو (کیمیا-بیولوژي او ریاضي-فزیک) په جوړولو سره تاسیس شو او خپل علمي فعالیتونه یې پیل کړل. د دې پوهنځي فعالیتونه د افغانستان د اسلامي امارت او د لوړو زده کړو وزارت د قوانینو، مقرراتو او طرزالعملونو سره سم ترسره کیږي. دا پوهنځی اوس مهال شپږ څانګې لري چې د هیواد د مختلفو ولایتونو د ځوانانو د زده کړې او روزنې په برخه کې د (کیمیا، بیولوژي، ریاضي، فزیک، انګلیسي ژبې او ادبیاتو او ازبکي ژبې او ادبیاتو) په برخه کې بوخت دي. اوس مهال، د ښوونې او روزنې په پوهنځي کې (۳۲) اکاډمیک کارمندان شتون لري چې مختلف اکاډمیک رتبې لري او په تدریس او د دوی په اکاډمیک فعالیتونو بوخت دي. له نېکه مرغه، په مختلفو هیوادونو کې (۲۵) ماسټرۍ او (۴) استادان د ماسټرۍ او دوکتورا درجې تعقیبوي، او (۳) نور اوس مهال د لیسانس درجې تعقیبوي.

د سرپل د لوړو زده کړو انسټیټیوټ د ښوونې او روزنې پوهنځی یو علمي بنسټ دی چې اخلاقي ارزښتونو، انساني وقار، او متقابل درناوي او باور ته ژمن دی. د ښوونې او روزنې پوهنځی موخه لري چې د عصري علمي تدریس او څیړنې لپاره ژمن یو باکیفیته پوهنځی شي، د اغیزمن او اغیزمن مدیریت سره چې د ټولنې اړتیاوې پوره کوي او یو ځانګړی مقام لري. د ښوونې او روزنې پوهنځی په شپږو مختلفو څانګو کې مسلکي او پوه کادرونه روزي. دا زده کونکي د نوښتګر، متحرک او وطنپال خلکو په توګه روزي او د ټولنې پرمختګ او پرمختګ کې مرسته کوي.

د هرې تعلیمي ادارې په کچه د علمي پروګرامونو څارنه او ارزونه یوه جدي اړتیا ده چې باید تر هغه وخته پورې وڅیړل شي تر څو چې علمي او اداري فعالیتونه او کارونه بیاکتنه ونه شي ترڅو تمه شوي پایلې ترلاسه شي. د سرپل د لوړو زده کړو انسټیټیوټ د ښوونې او روزنې پوهنځی هم هر کال د مقرراتو او ارزونې معیارونو سره سم خپل علمي، تدریسي او اداري دندې او فعالیتونه بیاکتنه کوي. په ۱۴۰۲ کال کې، د دې پوهنځي علمي دندې او فعالیتونه د دې ادارې د کیفیت د تضمین معیارونو سره سم ارزول شوي وو. پدې راپور کې ارزونې، د علمي پروګرامونو پیل، د استادانو د تدریس او زده کونکو سره د چلند څرنګوالی، د نارینه زده کونکو شمیر، د علمي رتبو او تعلیمي درجو ویشلو سره د اکاډمیک کارمندانو شمیر، او د سرپل د لوړو زده کړو انسټیټیوټ د ښوونې او روزنې پوهنځي په شپږو څانګو کې د زده کونکو د علمي پروګرامونو او فعالیتونو لیست شامل دی.

دا راپور د ۱۴۰۲ کال په دوو سمسترونو (پسرلي او مني) کې د رییس، مدیرانو او پروفیسورانو د کار، هڅو او علمي فعالیتونو پایلې منعکس کوي. سربیره پردې، د دې پوهنځي استادان د لوړو زده کړو وزارت د قوانینو او طرزالعملونو په پلي کولو، د علمي کنفرانسونو وړاندې کولو، په ملي او نړیوالو ژورنالونو کې د مقالو لیکلو، او د دې تعلیمي ادارې د علمي پروګرامونو په پیل کولو کې اغیزمن دي ترڅو د زده کونکو وړتیاوې لوړې کړي.

د یادونې وړ ده چې د پوهنې پوهنځی د علمي کارمندانو کمښت، د ښه سمبال کتابتون نشتوالی، د کنفرانسونو تالارونه، لابراتواري مواد، د زده کړې اسانتیا لپاره تخنیکي تجهیزات او داسې نور سره مخ دي. پورته نیمګړتیاوې د علمي پروسې د سستوالي لامل شوې دي.

په تیر کال کې اغیزمن فعالیتونه: پدې برخه کې، د سږ کال ترسره شوي فعالیتونو په اړه لنډ معلومات او د تیر کال سره پرتله کول چمتو شوي دي.

  • د دولتي څانګو سره د اړیکو رامینځته کول، په ځانګړي توګه د پوهنې ریاست سره، او د تفاهم یادداشت لاسلیک کول؛
  • د سرپل په ښوونځیو کې په شپږو مختلفو څانګو کې د ښوونکو په توګه د څلورم ټولګي زده کونکي معرفي کول؛
  • د استادانو او زده کونکو لپاره د علمي کنفرانسونو تنظیم کول؛
  • د پوهنځي په کچه د کمیټو جوړول؛
  • د پوهنځي په کچه د نصاب پلي کولو څارنه؛
  • په څانګو کې د استادانو ګمارنه؛
  • د څانګو لپاره د وړاندیزونو او وړاندیزونو چمتو کول (دري، پښتو او مسلکي زده کړې)؛
  • د لوړو زده کړو وزارت د قانون سره سم د پوهنځي د اکاډمیک شورا د غړو غوره کول؛
  • په شپږو څانګو کې د ژورنالونو نوي کول؛
  • د ټولګیو د وخت ویش او څارنه پلي کول؛
  • د لوړو زده کړو وزارت د قانون سره سم د څانګو د مشرانو ټاکل؛
  • د پوهنځي د غړي اکاډمیک رتبې ته د استادانو اکاډمیک ترفیع؛
  • د نصاب بیاکتنه او د اسلامي کلتور مضامینو لیږدول؛
  • د زده کونکو لپاره د دیني درسونو هڅونه او تنظیم؛
  • د پوهنځي غړو لپاره د انګلیسي ژبې کورسونه جوړول؛
  • د دوکتورا په پروګرام کې د خپلو زده کړو د دوام لپاره د استادانو معرفي کول؛
  • د HEMIS سیسټم معرفي کول او کار کول

د پوهنې پوهنځی د هیواد د نافذه قوانینو او د لوړو زده کړو د محترم وزارت د قوانینو او طرزالعملونو تر چتر لاندې فعالیت کوي او د ښه پرمختګ او د ځوانانو لپاره د اغیزمنو تعلیمي فرصتونو رامینځته کولو او د وخت ضایع کولو پرته د ټولنې د ځوان نسل د ظرفیت لوړولو لپاره هڅه کوي. دا پوهنځی هر کال د ځانګړي او قانوني لید څخه خپل فعالیتونه څاري او ارزوي. د ارزونو پایلو په پام کې نیولو سره یې عملیاتي پلانونه او اړین اقدامات چمتو کړي او د نیمګړتیاوو د له منځه وړلو لپاره یې ګامونه پورته کړي دي. دې علمي ادارې، د هغو فعالیتونو او اقداماتو په پام کې نیولو سره چې د ۱۴۰۲ کال په اوږدو کې د پوهنځي په کچه د تدریسي سیسټم او اداري چارو د ښه کولو لپاره ترسره شوي، د خپلو ټولو علمي او اداري فعالیتونو او دندو په اړه معلومات په منظم ډول د جدولونو په ترتیب سره چمتو کړي دي، چې پکې د تیر کال اغیزمن فعالیتونه، د نیمګړتیاوو د له منځه وړلو اقدامات، د زده کونکو پرمختګ، په تیرو کلونو کې د زده کونکو ګمارنه، فزیکي او بشري سرچینې، مګر د اړوندو مسلو په اړه د زده کونکو نظرونه راټولول، د زده کونکو لخوا د استادانو ارزونه، او نور مسایل شامل دي. د یادونې وړ ده چې په تعلیمي ادارو کې اکاډمیک ترویج د تدریس سربیره یو له مهمو او بنسټیزو اصولو څخه ګڼل کیږي، نو د روان کال په جریان کې، استادان وکولی شول چې د تیزسونو، مقالو لیکلو او د علمي کنفرانسونو وړاندې کولو سره د څرخیدونکي اکاډمیک رتبې ترلاسه کړي.

په درناوي

پوهنیار نورالله نیکبین

د ښوونې او روزنې پوهنځي رییس